.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش 2 برابري پايگاه‌هاي امدادي در گيلان

مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان از افزايش كيفي آموزش‌هاي امداد و نجات عمومي در اين استان خبر داد و گفت: در تابستان امسال پايگاه‌هاي امدادي در گيلان نيز دو برابر افزايش مي‌يابد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس جمشيد محمدي پيش از آغاز خطبه‌هاي نماز جمعه امروز با اشاره به هفته هلال احمر از 18 تا 24 ارديبهشت ماه جاري و فعاليت‌هاي اين نهاد، اظهار داشت: جمعيت هلال احمر به عنوان يك موسسه عام‌المنفعه و بشردوستانه فعاليت‌هايي در عرصه‌هاي داخلي و بين‌المللي دارد.
وي جمعيت هلال احمر ايران را جزو پنج جمعيت قوي در دنيا معرفي كرد و افزود: ايران در فعاليت‌هاي بشردوستانه حضوري فعال دارد.
مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان با بيان اينكه اين جمعيت در استان جزو جمعيت درجه يك كشور است، افزود: هلال احمر گيلان فعاليت‌هاي مهمي در تمام عرصه‌ها مانند امداد و نجات انجام داده است.
وي با بيان اينكه هلال احمر مسئول‌ترين مرجع در ارائه خدمات امدادي است، اظهار داشت: جمعيت هلال احمر بيشترين نقش را در كاهش اثرات بلاياي طبيعي دارد و حضور امدادگران هلال احمر در اين شرايط و حوادث بسيار موثر است.
محمدي خدمات هلال احمر را بزرگ و مهم دانست و تصريح كرد: هلال احمر يك سازمان مردمي و عام‌المنفعه محسوب مي‌شود كه به عنوان بازوي پرتوان دولت و يك ارتش مجهز غير نظامي عمل كرده و همواره آماده ارائه خدمات امدادي است.
وي فعاليت اين سازمان مردمي در استان را به لحاظ امكانات و نيروي متخصص انساني مثبت ارزيابي كرد و گفت: هلال احمر گيلان در حال حاضر به عنوان يك جمعيت امدادي درجه يك و فعال در سطح كشور فعاليت دارد و با توجه به عملكرد مثبت جوانان توانمند و فعال عضو خود همواره جزو سازمان‌هاي پيشرو در بحث امداد و نجات استان و كشور مطرح بوده است.
مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان، هلال احمر را يار و ياور مردم در حوادث و بحران دانست و افزود: تلاش براي نجات يك انسان افتخارآميزترين لحظه زندگي يك فرد امدادگر عضو جمعيت هلال احمر است.
وي با بيان اينكه ايران جزو كشورهاي حادثه‌خيز دنياست، اظهار داشت: در بحث حوادث غير مترقبه از تعداد حوادث شناخته شده و ثبتي در دنيا، 35 مورد آن در كشور ما اتفاق مي‌افتد و اين امر سبب مي‌شود تا جمعيت هلال احمر كشور براي مقابله و در زمان بحران و حوادث از آمادگي هميشگي برخوردار باشد.
محمدي تصريح كرد: در راستاي تقويت هرچه بيشتر تجهيزات امدادي و فعال كردن مديريت بحران بايد در استان برنامه‌ريزي‌هاي اساسي و جدي اعمال شود.
وي با تاكيد بر حفظ آمادگي امدادگران استان در مواجه با حوادث و بلاياي طبيعي افزود: وظيفه يك امدادگر در مرحله نخست حفظ آمادگي جسماني و انجام تمرينات ويژه براي مقابله با حوادث است.
مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان، آموزش، مانورهاي امدادي و هدايت آن به طرف جامعه را از وظايف هلال احمر ذكر كرد و گفت: آموزش در مديريت بحران امري ضروري است و نبايد از اثرات آن غافل شد.
وي هدف نهايي سازمان جمعيت هلال احمر را آموزش عمومي در سطح جامعه و داشتن يك امدادگر در هر خانواده برشمرد و خاطرنشان كرد: در سال بيش از 20 هزار نفر در كشور فقط در حوادث ترافيكي جان خود را از دست مي‌دهند و اين برازنده كشور ما نيست.
وي هلال احمر را خانه افراد خير و انساندوست بيان كرد و اظهار داشت: اين سازمان با هدف خدمات بشردوستانه امداد و نجات، آموزش و كمك به آسيب‌ديدگان و محرومان سازماندهي شده و بيشترين درصد كمك به اين سازمان، كمك‌هاي مردمي بوده است.
محمدي داشتن پايگاه مجهز امداد و نجات را از ويژگي‌هاي جمعيت هلال احمر گيلان عنوان كرد و بيان داشت: كمك به نيازمندان و پرداخت وام‌هاي بلاعوض و معرفي افراد به بانك كه نيازمند تسهيلات بودند، از جمله فعاليت‌هاي هلال احمر استان بوده است.
وي با اشاره به اينكه اين جمعيت در زمينه فرهنگي و اجتماعي فعاليت‌هاي گسترده‌اي دارد، تصريح كرد: ويزيت رايگان و ارائه خدمات پزشكي در بخش درمان و راه‌اندازي مركز پزشكي حج و زيارت و واكسيناسيون حج از جمله اقدام‌هاي هلال احمر در سال گذشته بود.
مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان با بيان اينكه اين اقدام‌ها در سال جاري نيز دنبال مي‌شود، خاطرنشان كرد: در بخش آموزش عمومي جامعه نيز كه يكي از نيازهاي اساسي است، اقدام‌هايي صورت گرفته بود كه در سال جاري نيز با جديت پيگيري مي‌شود.
وي راه‌اندازي شعبه شماره سه اين جمعيت در ماسال، نوسازي خودروهاي امداد و نجات، افزايش 49 دستگاه خودروي امداد و نجات از جمله آمبولانس به تجهيزات امدادي گيلان را از ديگر اقدام‌هاي هلال احمر عنوان كرد.
محمدي توسعه بخش درمان امدادي در شهرستان شفت و راه‌اندازي نخستين فيزيوتراپي درمانگاه رشت را از ديگر اقدام‌هاي هلال احمر برشمرد و افزود: نيروهاي امدادي هلال احمر گيلان در بخش كمك به مردم سيل‌زده پاكستان خوش درخشيدند و در اين زمينه يك ميليارد تومان كمك نقدي از گيلان به مردم پاكستان صورت گرفت.
وي عملكرد هلال احمر استان در بحث ويزيت رايگان را نيز خوب توصيف كرد و افزود: در اين زمينه 116 نفر از ويزيت رايگان بهره‌مند شدند.
مدير عامل جمعيت هلال احمر گيلان با اشاره به اينكه در تابستان امسال تعداد پايگاه‌هاي امدادي در گيلان دو برابر افزايش مي‌يابد، اظهار داشت: در حال حاضر زمان رسيدن نيروهاي امداد هلال احمر به محل حادثه از 15 دقيقه به 12 دقيقه كاهش يافته است.
وي بيان داشت: گيلان از جمله استان‌هايي است كه از همكاري بين اورژانس و پايانه براي ارائه خدمت به مردم استفاده ميكنيم و نبايد به دنبال «عنوان» باشيم و همه بايد تلاش كنيم تا بهترين خدمات به مردم داده شود.
محمدي با اشاره به برنامه‌هاي سال 90 جمعيت هلال احمر استان خاطرنشان كرد: امسال درصدد افزايش كيفي آموزش‌هاي امداد و نجات به مردم هستيم.
وي اضافه كرد: در سال جاري اقدام‌هاي خود را براي تحقق بيشتر شعار هلال احمر كه «هر خانواده يك امدادگر» مضاعف‌تر از گذشته مي‌كنيم تا مردم و جامعه براي مقابله با حوادث آمادگي داشته باشند و به هنگام وقوع حوادث كارهاي اوليه را انجام دهند.
محمدي توسعه پايگاه‌هاي امداد و نجات جاده‌اي، انجام اردوهاي جهادي با حضور جوانان هلال احمر و پيگيري امداد هوايي در استان را از جمله برنامه‌هاي جمعيت استان ذكر كرد و اظهار داشت: اين امر از طرف استانداري در حال انجام است و امسال با آماده شدن آشيانه بالگرد، بالگرد هوايي در گيلان مستقر مي‌شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.107 seconds.